marți, 17 februarie 2009

În căutarea unui hobby

Moto: When a habit begins to cost money, it's called a hobby. Proverb evreiesc

Poate că şi voi ca şi mine nu aveţi un hobby. Poate că şi voi vă doriţi unul din varii motive:
  • să aveţi un timp numai al vostru,
  • să vă relaxaţi,
  • să reuşiţi să vă descărcaţi emoţional,
  • să învăţaţi să faceţi ceva nou,
  • să evadaţi din cotidian,
  • să întâlniţi oameni la fel ca voi.

Indiferent de motivul care v-a determinat să vă doriţi sau să căutaţi un hobby anume, este foarte important ca hobby-ul pe care îl alegeţi în final să nu fie întâmplător – faceţi şi voi ce fac prietenii voştri ca să socializaţi mai mult cu ei deşi activitatea în sine nu vă aduce mari satifsacţii, ci potrivit pentru voi, ceva ce v-ar putea face cu adevărat plăcere. De asemenea, e bine să nu fie un hobby care să necesite investiţii prea mari. Nu la început, cel puţin, fiindcă va fi demotivant şi ar fi păcat să rataţi un hobby doar pentru că aţi avut o strategie iniţială greşită.

Şi cum căutam eu hobby-ul cu lumânarea, că mi se părea că nu am niciunul, mai ales că nu pun blogul la socoteală la acest capitol, mi-am dat seama că am un hobby mai pământean, care nu consumă nici timp şi nici bani. În ultima vreme, îndeletnicirea mea preferată este de a spune câţi ani am şi de cât timp lucrez la actualul loc de muncă. Pentru că aceste două activităţi mărunte îmi oferă un spectru larg de reacţii umane care mă amuză şi relaxează. Nimeni nu crede că mă apropii de 30 de ani şi nimeni nu crede că am rezistat mai mult de 5 ani într-o multinaţională. Şi această surpriză pentru interlocutorii mei provoacă mii de gesturi şi vorbe interesante. Iar pentru mine este cel mai potrivit eşantion de cercetare a naturii umane.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Dupa constructia frazelor, dupa vocabular, dupa stil si dupa idei, hai sa spun dupa "creier", sincer n-as fi spus pentru nimic in lume ca ai mai putin de 35. Stiu ca nu pare un compliment, ba chiar altcineva in locul tau ar putea interpreta asta drept jignire (sa-i dai unei femei mai multi ani decat are). Dar sunt sigur ca vei lua ceea ce am scris drept ceea ce este, adica un compliment. Cat priveste multinationala, eu cel putin te invidiez. Nu am suportat foarte mult atmosfera... Poate ca am si nimerit eu una mai altfel.

Cuzubella spunea...

Chiar o iau ca pe un compliment. Si ca tot veni vorba de asta, cel mai "iscusit" compliment pe care l-am auzit a fost: arati de 25, dar vorbesti de 30.

Cat despre varste, suntem o suma a lor. Mie mi-e clar ca,de exemplu, una e varsta biologica, alta cea afectiva si alta cea intelectuala.

Multinationalele sunt toate la fel. Doar mecanismele noastre de rezistenta si adaptare difera.