luni, 25 februarie 2008

Datoria

Moto: Când munceşti, joacă-te. Munca, dacă este o datorie, te ucide. Max Jacob

Marea majoritate a oamenilor urăsc conceptul de datorie. Urâm să ne facem datoria pentru că ea ajunge să ne controleze viaţa în aşa măsură încât noi acţionăm în virtutea datoriei şi nu a dorinţelor noastre adevărate.

Eu am descoperit că există pe lumea asta o creatură a cărei singură fericire este să îşi facă datoria. Nume de cod Câinele în uniformă.

E chiar un câine de talie mică şi lăţos, un amestec simpatic de rase. Poartă o uniformă: o vestuţă gri cu roşu din care îi iese blăniţa. E prea mic pentru a fi câine de pază şi totuşi asta face cu destoinicie în fiecare zi, cu mai mare elan dimineaţa, că, de, are forţe proaspete. Păzeşte o clădire multifuncţională. Este de departe cea mai activă creatură din clădirea respectivă. Nu vă puteţi imagina cu câtă energie se repede asupra maşinilor care i-ar putea invada teritoriul. Neobosit, patrulează dintr-o parte în alta pentru a se asigura că nu există intruşi.

E simpatic pentru că pare foarte implicat în ceea ce face. Sincer, eu l-aş alege angajatul anului, nu că ar produce mari avantaje, dar are atitudinea potrivită. Nu am uitat că vorbesc despre un câine, relaxaţi-vă. Însă este un câine care mă fascinează de fiecare dată cu entuziasmul lui. El nu are crize, nu trece prin depresii, el îşi face datoria. Asta e tot.

Niciun comentariu: