joi, 21 mai 2009

Mărunţişuri

Moto: Enjoy the little things, for one day you may look back and realize they were the big things. Robert Brault
Când oamenii mari devin nostalgici după copilărie, cel mai mult regretă că nu se mai confruntă cu problemele mici ale copiiilor, ci cu cele mari rezervate adulţilor. Ceea ce oamenii mari au uitat este că pentru un copil, „mărunţişurile” de viaţă reprezintă de fapt drame existenţiale.

Ieri o fetiţă îşi scăpase bomboanele pe jos şi plângea cu o jale imensă. Pentru ea, bomboanele risipite pe trotuar erau o tragedie. Pentru adulţii care treceau pe lângă ea erau doar un prilej de zâmbet îngăduitor.

Am trecut şi eu pe lângă ea şi mi-am adus aminte cu o exactitate extraordinară toate mini-dramele din copilărie. Erau la fel de puternice ca cele prin care trec acum. Şi sunt convinsă că peste un timp or să mi se pară ca problemele de când eram copil.

La final, mă declar pentru aceste „mărunţişuri”.

2 comentarii:

carmen spunea...

O,da...drama adevarata!
Imi aduc aminte,eram prin clasaI, cand mi-am pierdut martisorul cu cosar... Am plans o zi intreaga, m-am intors de 3 ori pe drumul de la scoala,in speranta ca il voi gasi... degeaba mai aveam alte doua martisoare cu cosar, nu era nici unu ca ala :(

Cuzubella spunea...

Ca bine zici, Carmen. Nmic nu se compara cu ce am pierdut şi nimeni nu ne putea consola cu nici un argument raţional